Google Adwords
Când vrei să afișezi anunțul potrivit pentru audiența dorită, la momentul potrivit, campaniile Adwords Search sunt printre cele mai eficiente modalități prin care poți face asta. Cu cât relevanța anunțului e mai mare, cu atât se măresc șansele de creștere a performanței și de accelerare a vânzărilor pentru business-ul de care te ocupi.
Cum functioneaza?
În cazul unei campanii de căutare în Google Adwords, anunțul tău apare deasupra sau sub rezultatele organice în motorul de căutare și pe alte site-uri din rețeaua Google, în momentul în care cineva caută termeni relevanți pentru cuvintele cheie folosite în campanii Search. Dacă cineva caută spre exemplu “ceai matcha” pe Google, îi vor fi afișate anunțuri relevante pentru acea căutare.
Obiectivul campaniilor de Search e să determine audiența să facă o acțiune (ex: click, apel telefonic, descărcare aplicație), iar partea frumoasă e că plata se face la interacțiune nu la afișare, atunci când cineva a dat click pe anunțul Adwords Search PPC, deci a ajuns pe site. Este eficient să folosești campanii Search când dorești ca anunțurile să fie afișate persoanelor care caută produsul sau serviciul oferit de business-ul de care te ocupi. Mai mult decât atât, o campanie de Search e vitală dacă ținem cont de faptul că 93% din experiențele online încep cu o căutare pe motorul de căutare Google.
Concluzii
Google Adwords e mai mult decât o platformă de advertising, e un canal de business. Nu există o strategie universal valabilă aplicată pentru orice cont Adwords sau pentru orice campanie de Search, pentru că fiecare business are propriile particularități, iar noi oamenii avem toți valori diferite. După ce ajungi să jonglezi cu setările campaniei de Search, creșterea rezultatelor e proporțională cu capacitatea de analiză și înțelegere a business-ului, a competiției, tendințele de pe piață și consum… orice aspect din comportamentul și alegerile oamenilor pe Google, care sunt într-o constantă dinamică.
Măsurarea rezultatelor e secretul succesului în gestionarea campanilor. Urmărește afișările și clickurile, rata de conversie și de abandon, vezi cum poți crește scorul de calitate al cuvintelor, de ce anumite anunțuri activează mai bine decât altele, vezi ce procent din căutări ai față de alți advertiseri și așa mai departe. Iar atunci când investiția în Adwords Search devine profitabilă nu te opri. Continuă dezvoltarea contului, evită tactici cu efecte negative și repetă-le pe cele care ți-au adus creșteri!