Facebook Ads
Facebook si Facebook Ads a modificat drastic felul in care privim retelele de socializare. Cu mai mult de 1,6 miliarde de utilizatori, dintre care 8,4 sunt romani, aceasta este cea mai mare platforma sociala pe care afacerile o folosesc pentru a intra in contact cu o audienta extrem de vasta. In aceste conditii, nu e de mirare ca Facebook Ads este un ajutor de nadejde pentru companii, incepand de la startup-uri si pana la multinationale, influentand cresterea si dezvoltarea lor dar si relatia cu clientii. Inainte de toate, trebuie sa intelegi ca managementul comunitatii afacerii tale online pe Facebook nu inseamna doar gestionarea ad-urilor ci si crearea de continut, raspunderea la comentariile si mesajele fanilor si mentinerea atentiei acestora. Astazi vei afla care sunt avantajele folosirii Facebook Ads, ce tipuri de reclame poti sa faci pe retea, cum sa creezi un ad si cat de importanta este monitorizarea performantei acestuia.
Strategia Facebook Ads
Anunturile platite pe Facebook pot aparea in news feed, in aplicatiile partenerilor si in partea dreapta a ecranului. Asta inseamna ca desi sunt marcate ca postari promovate/sponsorizate, reclamele se potrivesc in avalansa de noutati iar utilizatorii targetati nu au cum sa nu le vada. Aici ai posibilitatea sa faci promovare in functie de publicul targetat si caracteristicile lui: locatie geografica, varsta, sex, stare civila, nivelul de educatie, interese, interactiunea cu pagina site-ului etc. Ai la dispozitie cele 5 reactii, plus butonul de like pentru a invata mai multe despre audienta ta. Recent, Facebook a introdus 5 noi reactii “ador”, “haha”, “uau!”, “tristete”, “furie”. Chiar daca, momentan, reteaua le contorizeaza exact la fel ca si numarul de like-uri, tu ai avantajul de a stii ce emotii simte audienta ta si ce impact au postarile tale asupra oamenilor. Un alt avantaj, deloc de ignorat este ca Facebook Ads e unul dintre cele mai ieftine metode de promovare platite. Ok, asta nu inseamna ca daca investesti 5 RON vei obtine aceleasi rezultate ca si o alta companie, ce investeste 500 RON. Insa rezultatele sunt vizibile chiar si la bugete mai mici. In plus, faptul ca iti poti seta campaniile pe un interval de timp, iti ofera certitudinea ca nu cheltui prea mult, necontrolat.
Ce tipuri de reclame poti sa faci pe Facebook?
Platforma sociala iti pune la dispozitie o multime de tipuri de reclame, in functie de obiectivele companiei tale:
- Trafic si lead-uri pentru site-ul tau: Domain Ad, Page Post Link
- Vanzari si lead-uri pentru produsele/serviciile tale: Multi-product (Carousel Ads), Dynamic Product Ads, Lead Ads, Canvas
- Link-uri si engagement pe pagina: Page Like, Page Post Photo, Page Post Video, Page Post Text
- Instalare pentru aplicatii pe mobil si desktop: Mobile App, Desktop App
- Vizitatori pentru afacerea sau evenimentul tau: Event, Offer
- Vizibilitate locala