Grafica publicitara
Grafica Pubicitara
Designul grafic este o meserie în care profesioniștii creează conținut vizual pentru a comunica mesaje. Prin aplicarea ierarhiei vizuale și a tehnicilor de aspect al paginii, proiectanții folosesc tipografie și imagini pentru a satisface nevoile specifice ale utilizatorilor și se concentrează pe logica afișării elementelor în design-uri interactive, pentru a optimiza experiența utilizatorului
Designul grafic este un meșteșug antic, datând din hieroglifele egiptene din picturile rupestre vechi de cel puțin 17.000 de ani. Este un termen care a luat naștere în industria tiparului din anii 1920. Continuă să acopere o serie de activități, inclusiv crearea de sigle. Designul grafic în acest sens privește atracția estetică și marketingul. Designerii grafici atrag spectatorii folosind imagini, culori și tipografie. Cu toate acestea, designerii grafici care lucrează în proiectarea experienței utilizatorului (UX) trebuie să justifice alegerile stilistice în ceea ce privește, să zicem, locațiile imaginilor și fontul cu o abordare centrată pe om. Asta înseamnă că trebuie să vă concentrați asupra – și să căutați să empatizați cel mai mult cu – utilizatorii dvs. specifici, în timp ce creați modele frumoase care maximizează gradul de utilizare. Estetica trebuie să servească unui scop – în proiectarea UX nu creăm artă de dragul artei. Deci, designerii grafici trebuie să se ramifice în designul vizual.
Designul grafic este designul emoțional
Deși să lucrezi în era digitală înseamnă că trebuie să proiectezi cu software interactiv, designul grafic se învârte în jurul principiilor vechi. Este esențial să acordați acordul corect utilizatorilor încă de la prima vedere – de aici și corespondența dintre designul grafic și designul emoțional. În calitate de designer grafic, atunci ar trebui să aveți o înțelegere fermă a teoriei culorii și cât de vitală este alegerea corectă a schemei de culori. Alegerile culorilor trebuie să reflecte nu numai organizația (de exemplu, culoarea albastră se potrivește), ci și așteptările utilizatorilor (de exemplu, roșu pentru alerte; verde pentru notificări). Ar trebui să proiectați cu atenție modul în care elementele se potrivesc tonului (de exemplu, fonturi sans-serif pentru emoție sau fericire). De asemenea, trebuie să proiectați efectul general și să observați modul în care modelați emoțiile utilizatorilor pe măsură ce îi îndrumați, de exemplu, de la o pagină de destinație la un îndemn la acțiune. Adesea, designerii grafici sunt implicați în proiectarea mișcării pentru ecrane mai mici. Vor monitoriza cu atenție modul în care estetica lucrărilor lor corespunde așteptărilor utilizatorilor lor. Aceștia își pot îmbunătăți gradul de utilizare a design-urilor într-o experiență continuă, continuă, anticipând nevoile și mentalitățile utilizatorilor.
Având în vedere psihologia utilizatorului, este important să vă concentrați asupra unor considerații de design grafic deosebit de importante, și anume:
Simetrie și echilibru (inclusiv tipuri de simetrie)
- Curgere
- Repetiţie
- Model
- Raportul de aur (adică proporții de 1: 1.618)
- Regula treimilor (de exemplu, modul în care ochii utilizatorilor recunosc aspectul bun)
- Tipografie (cuprinzând totul, de la alegerea fontului la greutatea titlului)
- Cultura publicului (în ceea ce privește utilizarea culorii – de exemplu, roșu ca o alertă sau, în unele culturi din est, un semnal de noroc – și model de citire: de exemplu, de la stânga la dreapta în culturile occidentale)