Viteza site-ului
Viteza site-ului nu afectează doar poziția în motoarele de căutare, ci și vânzările. O secundă de întârziere a încărcării site-ului poate duce la:
– 11% mai puține vizualizări de pagină
– o scădere de 16% a satisfacției vizitatorilor
– o scădere de 7% a conversiilor (sursa: Aberdeen Group)
Amazon a observat tendințe similare raportând o creștere cu 1% a veniturilor pentru fiecare 100 de milisecunde câștigate la viteza site-ului (sursa: Amazon). La fel și Walmart, a obținut o creștere cu 2% a conversiilor pentru fiecare secundă de îmbunătățire a vitezei. Probabil te-au pus serios pe gânduri statisticile de mai sus și te gândești să intri în cartea recordurilor pentru cel mai rapid întâlnit vreodată. Ideea e că o viteză de încărcare decentă, sub 5 secunde să spunem, e suficientă atât pentru ca site-ul tău să apară în primele rezultate din Google, cât și să vândă. Nu trebuie să îți dedici acum 80% din resurse optimizării vitezei site-ului. De aceea, tehnicile de optimizare de mai jos te ajută să scapi de cele mai mari probleme care afectează timpul de încărcare. După ce te-ai ocupat de aceste aspecte principale, poți săpa mai adânc pentru a optimiza fiecare bucățică de cod.
Însă înainte de a începe procesul de optimizare, verifică viteza actuală a site-ului. Poți folosi câteva instrumente gratuite precum Pingdom Tools, Google PageSpeed Insights, sau GTMextrix. Acestea identifică și locurile unde site-ul tău se încarcă mai greu și îți oferă sugestii de îmbunătățire.